Tiende verjaardag van Tacx

Mensen die mij iets beter kennen weten dat ik een zwak heb voor fietsen en dan vooral zelf fietsen. Reeds meerdere jaren ga ik op reis met als inzet een fietstocht te maken waar het zalig (lastig dus) fietsen is. Mijn bestemming ligt nogal voor de hand, Frankrijk, Oostenrijk verleden en de laatste jaren Italië en vooral Zwitserland. Niet het vlakke maar de bergen trekken mij aan en daarvoor moet je trainen en trainen. Mensen vragen mij dan, maar in België kan je toch niet bergop leren rijden? Gelijk hebben ze of je moet al in de Ardennen wonen en steeds weer rechtsomkeer maken en terug…

Mijn oplossing was tien jaar geleden een Tacx te kopen en dus instellen alsof je bergop gaat gaan rijden, fantastisch toch! Goe zot hij, Geert hoorde ik meerdere keren, dat hou je niet vol! En dat het nu net dat is wat ik juist moets horen om het toch vol te houden…

Na tien jaar en evenveel fietsreizen staat mijn Tacxmeter nu op 89.000km, je gelooft het niet, wel nu ik heb eens een foto genomen van de 10 jarige…

Waar ik jaar naar toe wil? Wat denk je?

Geef een reactie

